Velkommen til bloggen

Ja jeg vil ride med på blog bølgen og her er på siden vil jeg prøve at komme med indlæg om vores hverdag for at dem der kender os kan følge lidt med i vores liv! For alle andre kommer der indlæg om børn, Ergoterapi, slynger, kreative ideer, bøger og meget andet!

lørdag den 18. februar 2012

Hæklet hue med blomst - opskrift på blomst

Jeg manglede lidt en hue, men jeg har bare ikke kunne finde nogen opskrift som jeg kunne finde ud af, så jeg kastede mig ud i at lave en uden opskrift. Startede bare som man ville gøre med en bold, jeg lavede halvstangmasker hele vejen ned og så udvidede jeg bare til den passede nogenlunde i omkreds, så tog jeg lidt ind igen og lavede en kant nederst med fastmasker. Og så afsluttede jeg med muslingekant. Sy lavede jeg en blomst og satte på. Blomsten kan i godt få en opskrift på: 


Blomst:
Hækl 5 lm, der sluttes til en ring med 1 kædem.

1.omg.: Hækl 3 lm og 17 stgm rundt om ringen, idet der hæles hen over garnenden, så den hæftes. Slut med en kædem i 3. lm.

2.omg.: 1 lm, 1 fm i samme m som kædem *5 lm, spring 2 m over, 1 fm i næste m*. Gentag fra *til* 5 gange, og slut med 5 lm, spring 2 m over, 1 kædem i første fm (=6 buer)

3.omg.: 1 lm (vendem), *hækl i lm-buerne: 1 fm, 1 hstgm, 2 stgm, 1 dbstgm, 2 stgm, 1 hstgm, 1 fm* Gentag fra *til* hele omg. Slut med en kædem i vendem. Bryd garnet.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar