Velkommen til bloggen

Ja jeg vil ride med på blog bølgen og her er på siden vil jeg prøve at komme med indlæg om vores hverdag for at dem der kender os kan følge lidt med i vores liv! For alle andre kommer der indlæg om børn, Ergoterapi, slynger, kreative ideer, bøger og meget andet!

tirsdag den 13. september 2011

Cupcakes

Jeg er gået igang med at finde opskrifter til cupcakes til Frederiks navnefest. Jeg har ekperimenteret med både hvilken kage det skla være og hvad for noget frosting der skal på toppen. Det er slet ikke så ringe at teste sådan noget af, haha! Jeg har også fået et flot cupcake stativ hjem fra england til sølle 100 kr. Glæder mig til at se det pyntet med fine kager til hans fest.
Nå men jeg har fundet en kage der er super fantastisk og to frostings der er gode, dem kan i da lige få opskrifterne på.

Lækker Svampet Chokoladekage:
50 gr. kakaopulver
240 ml kogende vand
175 gr mel
2 tsk. bagepulver
1/4 tsk. salt
113 gr usaltet smør
200 gr sukker
2 store æg
2 tsk. vanilje ekstrakt

Kakaopulver og vand blandes i en skål. Resten af ingridienserne blandes i en anden skål, og så tilsættes kakaoblandingen. Dejen bliver meget flydende, jeg hældte den over i en kande og fyldte derefter muffinforme 3/4 op. Bages ca 20 min ved 190 gr. varmluft.

Chokolade frosting:
120 gr mørk chokolade
150 gr usaltet smør
160 gr flormelis
1½ tsk vanilje ekstrakt

Chokoladen smeltes i mikroovnen. Smør æltes ved stuetemperatur og vanilje ekstrakt blandes i smøret. herefter blandes flormelis med smør og til sidst tilsættes chokoladen.

Creme Cheese Frosting:
100 gr usaltet smør
200 gr philadelphia flødeost neutral
300 gr flormelis
1 tsk. vanilje sukker

Smøret skal være stuetemperatur, den ælter du i en skål og blander vanilje ekstrakt i den. Flormelis tilsættes og til sidst tilsættes flødeosten. tilsæt evt. frugtfarve hvis den skal se lidt mere festlig ud end bare hvid.

Smørcreme:
230 gr flormelis
113 gr usaltet smør
1 tsk. vanilje ekstrakt
2-3 tsk mælk eller fløde
Frugtfarve (hvis man vil)

Smør skal være stuetemperatur og æltes i en skål. Vanilje ekstrakt blandes i. Flormelis blandes med smøret og mælk/fløde blandes i samt frugtfarve hvis man vil det.

Så skal jeg prøve nogle flere kageopskrifter, men tror ikek jeg skal have flere forskellige frostings nu. Jeg har bestilt lidt muffinforme med fine farver på ebay så det skal nok blive festligt at se på. Det bliver mere som tilbehør, håber på min venindes søster vil lave en fancy flot kage for hun er bare så dygtig til at lave kager og dekorerer dem så cupcakes'ne er mere som tilbehør ved siden af den flotte kage, haha!

 

1 kommentar: