Velkommen til bloggen

Ja jeg vil ride med på blog bølgen og her er på siden vil jeg prøve at komme med indlæg om vores hverdag for at dem der kender os kan følge lidt med i vores liv! For alle andre kommer der indlæg om børn, Ergoterapi, slynger, kreative ideer, bøger og meget andet!

fredag den 29. juli 2011

Frederik næsten 1 uge og bryggers næsten færdigt!

Idag skulle vi til vægtkontrol med Frederik, han er jo ret lille og han må helst ikke tabe sig mere så derfor er vi kun hjemme på orlov fra sygehuset og skulle så til kontrol idag. Og ihh det var ligefør vi ikke måtte tage hjem for knægten har ik taget på. Jeg forstår det ik, han spiser med 2-3 timers mellemrum hele døgnet og der er masser af mælk, han sutter effektivt mellem 15-30 min hver gang, han falder i søvn hver gang men sutter fint videre, og når han selv slipper brystet har han mælk i hele hovedet og suttebrikken er fyldt op med mælk. Da vi var til vejning på sygehuset skulle han kontrolvejes ved amning, så han blev vejet før amning og efter amning, fik afvide han skal tage 45 ml pr amning hvis jeg ammer 8 gange i døgnet og han tog 40 ml men jeg ammer meget mere end 8 gange, har fx ammet 10-11 gange allerede på det her døgn idag! så altså han burde da tage på??? han vejer 2300 nu. Så fik han også taget ny prøve for gulsot for at se om det var blevet værre, og så fik vi lov at tage hjem så ville de ringe når svaret var der på prøven og hvis det var over hans lysgrænse måtte vi jo komme ind igen. Og så skal vi ellers derud igen på søndag til vejning og ny blodprøve igen. Lægen sagde gulsoten burde toppe nu, for det burde toppe på 5-6 døgn og han bliver jo 1 uge imorgen! Da de ringede med svaret var hans tal også steget markant, selvom han altså stadigvæk er frisk og syntes ikke selv han er mere sløv eller noget. da vi tog hjme var hans tal på 190 og hans lysgrænse hedder 290 (aner ik hvad tallene er udtryk for) men idag var den altså på 252 så tæt på hans grænse!! Men jeg holder øje med ham og han har spist fint, han var svær at vægge kl 15 da han sku have mad, men ved 17 tiden vågnede han op og var fint frisk i 30 min før han sov igen, så tror ik han er mere sløv end han ellers hr været!! Men glæder mig godt nok til han begynder at tage lidt på!!!! Ellers går amningne ok, hullerne på brstvorterne er helet, det gik faktisk hurtigt, men jeg bruger ammebrikker for ellers kan jeg simpelthen ikke få ham til at tage fat, jeg har så flade brystvorter så han kan bare ik få fat! Håber lidt det kommer når hans mund bliver lidt større og han får lidt flere kræfter, for det er da lidt besværligt at skulle skolde dem hele tiden!
meget mæt og træt - 6 dage gammel


Dejligt at sove hos far

Vi er også så heldige at have nogle super gode venner som har hjulpet med at få vores bryggers bygget færdigt i en fart nu Frederik besluttede at komme før tid!! Så nu står det næsten færdigt, mangler bare lige nogle låger og hylder og under puslepladsen skal der være to skuffer mere men har selvfølgelig fået noget forkert med hjem fra IKEA så vi kan ikke få lavet skufferne færdige før vi lige har været helt inde i Taastrup og byttet det, rimelig belastende men sådan er det jo desværre!!
Her er lidt billeder af hvordan det ser ud lige pt, så skal der lige sættet hylder og låger op jo og så mangler der også at laves el færdigt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar