Velkommen til bloggen

Ja jeg vil ride med på blog bølgen og her er på siden vil jeg prøve at komme med indlæg om vores hverdag for at dem der kender os kan følge lidt med i vores liv! For alle andre kommer der indlæg om børn, Ergoterapi, slynger, kreative ideer, bøger og meget andet!

torsdag den 28. juli 2011

Så kom Frederik til verden!

Så blev vores famile på 4 medlemmer i stedet for 3. Lørdag den 23.7 kom Lille bitte Frederik til verden ved akut kejsersnit kl 12.36. Jeg kom ud på fødegangen kl ca 9.15 uden veer, kun med milde plukveer og skulle lige have tjekket om der måske var gået hul på vandet om natten, det havde jeg nemlig mistanke om. Det var der dog ikke men i den korte tid jeg lå med en strimmel på (20 min)fik jeg tiltagende veer og undersøgelsen viste at jeg var på vej i fødsel. Jeg fik kørt endnu en strimmel og fik lavement og efter ca 30 min havde jeg temmelgi kraftige veer og udvidede mig med lynets hast. Dog var Frederik ik helt enig i at han skulle ud på nuværende tidpunkt, det var os tre uger før termin, så han stod ikke fast i mit bækken og stod også meget højt. Da jdm beslutter at tage vandet for at få ham ned på plads så skyller der omkring 3 liter vand ud (ikke normalt) og Frederik bliver "skyllet" med ned i fødekanalen og kommer helt skævt ned med den ene skulder og arm foran hovedet, han lå faktisk og holdt jdm i hånden det syns hun var temmelig underligt! Hun asede og masede med at prøve at skubbe ham lidt tilbage så han ku komme rigtigt ned, men det var umuligt, efter ca 10 min hvor hans hjertelyd begyndte at dykke under veerne kaldte hun en læge der besluttede at det måtte blive kejsersnit! Jeg var ellers næsten fuldt udvidet på det tidspunkt dvs fra jeg fik effektive veer til de besluttede sig for KS gik ik engang to timer, det er voldsomt hurtigt! Det foregik i ro og mag med kejsersnittet, mere akut var det ikke, tror der gik en lille time fra de besluttede det sku være det og til han var ude af maven. Jeg nåede ikke at blive nervøs over at jeg skulle snittes op, og det gjorde på ingen måde ondt at få ham ud. Her flere dage efter er det en anden sag dog, vil 1000 gange hellere føde verginalt end ved KS for hold da op hvor er det besværligt man kan jo ingenting!! især bare at komme op af min seng er en ufattelig kraftanstrængelse og det gør mega nas, men det bliver vel forhåbentlig bedre dag for dag.
Vi har været indlagt på bærneafdelingen i 4 dage fordi Frederik var et meget lille myr på 2420 gr og 45 cm så han måtte helst ik tabe sig for meget og da han allerede fik begyndende gulsot idenfor det 1. døgn kom vi derned så han kunne få sonde med mad indtil min mælk løb til. Det løb til på 4. døgn og jeg har rigeligt af det og han sutter hver 2. time hele dagen så det er super og så kom vi hjem igår, og det er bare skønt at være hjemme!!



Og så lige en masse billeder fra de første par dage:







Frederik to timer gammel og kommer endelig over mave mod mave hos mig på intensiv

Karoline ser Frederik for første gang

ca 1 time gammel

Far sætter nål i tavlen for at markere at vi har fået en lille dreng, en blå når med en hvid stribe som symboliserer at han er førdt ved KS

Frederik 2 dage gammel på børneafdelingen

Frederik 4 dage gammel og lige kommet hjem

4 dage gammel

Ingen kommentarer:

Send en kommentar